Новини
Лютий 11, 2020

Оформлення спадщини за спрощеною процедурою

На жаль, не всі громадяни на сьогодні знають, що оформлення спадкування здійснюється за спрощеною процедурою.

Процедуру оформлення спадщини і реєстрації прав громадян на успадковане ними нерухоме майно, насамперед на селі, спрощено у відповідності до Закону України № 1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо деяких питань спадкування)».

Прийняття цього документа стало реалізацією одного з напрямків децентралізації влади, саме органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів надали повноваження щодо оформлення спадщини та важливим багатостраждальним кроком на шляху до подолання корупції, виведення сотнів мільйонів тіньових коштів.

Якщо раніше витрачалися десятки тисяч гривень на оформлення спадшини, тим самим годуючи низку землевпорядних організацій, тяжів 5% податок від оціночної вартості, то з прийняттям Закону визначено відповідні тарифи та сплату державного мита, які спадкоємці мають сплатити суто до державного бюджету.

У відповідності до Закону, мешканці сільських населених пунктів можуть оформити необхідні документи за місцем проживання, що  робить відповідні послуги більш доступними для спадкоємців, а також зменшує часові та фінансові витрати на їх оформлення.

Оформлення права на спадщину для мешканців сільських населених пунктів ще кілька років тому було надто обтяжливим, чим справедливо обурювалися українці. Так, чинне законодавство у більшості випадків не надавало можливості мешканцям сільських населених пунктів оформити право на спадщину за місцем свого проживання, оскільки оформлення права на спадщину здійснювали нотаріуси, яких у більшості випадків в селі взагалі не було. А оформлення права на спадщину у сільській раді чинним законодавством не передбачалося.

Внаслідок чого люди мусили витрачати  багато часу, а це місяці, а то й роки, та грошей для оформлення права на спадщину.

Ці  ж проблеми стосувалися і питання проведення державної реєстрації прав спадкоємців у сільських населених пунктах на успадковане ними нерухоме майно.

Ці проблемні питання було вирішено шляхом надання відповідних повноважень органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів.

Крім того, законом було скасовано обов’язкове проведення оцінки майна у випадках спадкування майна спадкоємцями першої та другої черги за законом і за правом представлення (до таких спадкоємців, зокрема, належать діти спадкодавця, онуки, рідні брати та сестри, той з подружжя, який його пережив, батьки тощо), а також у випадку спадкування спадщини, яка оподатковується за нульовою ставкою податку.

Запровадження змін  спростило оформлення громадянами свого права на спадщину та реєстрацію спадкоємцями прав на успадковане ними нерухоме майно, зробивши відповідні послуги більш доступними для громадян; зменшило часові та фінансові витрати громадян на оформлення права на спадщину та на реєстрацію прав на успадковане нерухоме майно; сприяло органам місцевого самоврядування у сільських населених пунктах надавати більше гостро необхідних послуг мешканцям цих населених пунктів, покращивши комфортність проживання у сільській місцевості тощо.